Grymt bra!

Jag måste verkligen skriva ner en text från en låt av Houman Sebghati. Han är så otroligt grym på att skriva och den här låten kan man lyssna på om och om igen utan att tröttna. Man känner igen sig så mycket i den här låten. Kanske inte allt, men själva grejen att bli lämnad sådär och att inte få någon respekt, eller att man själv har betett sig så mot någon annan. Läs och ladda gärna ner låten, den är värd att lyssna på!

``Avisst jag är känslig, a jag älskar dig men i vissa stunder vill jag inte ens se dig för du får för mycket luft!
Tro inte så mycket, förstår du. Bara för din röv är större än din hjärna ska du inte tro så fucking mycket.
Bara för att jag tog din fucking oskuld ska du inte tro nåt, visa respekt!
Skälet till att du inte visar nån fucking respekt är att du inte fattar varför jag gillar dig. Skälet till det är att du inte vet ditt eget värde.
Du grät när du trodde att jag tittade ner på dig, du grät för du trodde att jag skrattar åt dig, men när jag kommer, då skiter du på mig, och det är lugnt, det är lugnt, men ring inte till mig när du står på torget och fryser utan pengar och be mig komma upp till soc för att skrika på nån. Be nån annan fucking horunge göra det, jag är inte rätt horunge för ditt jobb.

Gör vad fan du vill, jag skiter i det nu! Men gå inte och snacka bakom min rygg och sen låtsas som att du är äkta. Spela inte mangaz för du vet att jag knullar dig.
Jag vet att du tycker om mig, för det behöver du inte dissa mig när du träffar mig med någon annan, fattar du?
Du behöver inte försöka bränna mig, tro mig jag har brunnit, det räcker.
Jag vet att du inte bryr dig, jag vet att du är ego. Om du hade brytt dig, då hade du funnits där när jag var nere på din låga nivå. Du hade svarat i din fucking lur när jag kommer ut från häktet. Du hade varit en vän.

Du är så kluven, det finns inte! Lycka till med det där. Du är grym, representera orten nu, gör det.
Jag vet nu varför du valde mig, men du vet inte varför jag valde dig.
Du fattar inte, eller hur? Du fattar inte!
Jag har hjärta, det är det du inte fattar. Jag har hjärta´´..

Houman Sebghati - Linda

Kommentarer
Postat av: Rille

Vart får man tag på Houman - Linda låten? Mvh

2008-05-09 @ 23:49:24
Postat av: Sia

antingen kan du ladda ner den, eller så kan du skriva din hotmail så kan jag skicka den till dig.

2008-05-10 @ 15:33:24
URL: http://siabraa.blogg.se
Postat av: Rille

Har försökt med youtubeoch lite överallt utan att lyckas hitta låten. Du verkar ej heller ha någon nerladning man kan tanka hem den, så vore shyst om du kunde skicka den till mailen min. Tack på förhand! ;)

2008-05-11 @ 14:32:06
Postat av: Rille

lite osäker om jag gav dig rätt innan , men för säkerhetsskull.

2008-05-11 @ 19:13:45
Postat av: Rille

Du sa att du kunde skicka låten till min mail, men har ej fått något mail och tänkte bara om det blivit något fel? Mvh

2008-05-13 @ 12:46:21
Postat av: Sia

låten är för stor för att kunna skickas via mail.

2008-05-14 @ 00:26:04
URL: http://siabraa.blogg.se
Postat av: Rille

Vart kan man ladda ner låten?

2008-05-14 @ 19:18:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0