julkänslan, vart tog du vägen?

kom hem precis efter att ha varit i kista med min älskade emelie. har inte träffats sen skolan slutade i fredags, men det känns som att vi inte har trättats på hur länge som helst! blir alltid lika glad av att vara med min bebis, all kärlek i världen till dig <3

har varit på skit konstigt humör hela dagen idag. har varit verkligen jätte ledsen idag över att jag har förlorat all min julkänsla som jag alltid har haft på julen, nu känns det som vilken dag som helst.

+ att jag blir så irriterad på hur giriga alla människor är! folk skriver lista efter lista på vad de vill ha i julklapp, och de får oftast E X A K T vad de önskar sig. sen när slutade julen handla om att vara med de man älskar och bryr sig om? tänk på människor runt om i världen som har det sämre än vi, de blir glada om de slipper frysa, om de får mat för dagen. en önskelista? de har drömmar. jag tycker att det är så sjukt att alla människor inte har samma förutsättningar i livet, varför ska människor ha det sämre, och varför ska vi som har det så bra klaga på småsaker?
vi har något att välja på, vi kan gå i skolan och få en bra utbildning, vi kan få jobb och få bra betalt, ha ett varmt hem.

folk säger att livet är hårt - ni vet inte vad ni pratar om. så länge ni aldrig slutar kämpa så klarar ni er. och de som har det dåligt i livet och tycker att livet är hårt, det är för att ni har valt den vägen. det kan vara att man är kriminell, att man skiter i att jobba, att man sviker sina vänner så man förlorar dom - ja då är livet hårt men skyll dig själv, du gör dina egna val.

kom och säg att livet är hårt när du är med om något i livet, kämpar för ditt liv, överlever ett krig. när du inte har ett hem eller mat och vatten så att du klarar av dagen.

fucking giriga och egoistiska människor det finns, you make me sick..

Kommentarer
Postat av: ems

JAG ÄÄÄÄÄÄÄLSKAR DIIIIG! <3<3<3<3<3

2008-12-23 @ 21:31:46
URL: http://semlur.blogg.se/
Postat av: Anonym

även om man inte är med i ett krig, så kan ju livet vara hårt. man kan ju fortfarande lida utav depressioner eller bara känna att allt är skit. visst, vi är bortskämda, men varför lägga ner energi på att klaga på att vi är bortskämda? jag tror knappast att du aldrig har tänkt att livet är hårt. man gör sina egna val. men om en släkting dör eller något är precis inte något man väljer. så jag tycker att det du skriver är sant, men jag tycker att det är onödigt att klaga på alla som tycker livet är hårt. när det faktiskt kan finnas andra anledningar än att man bor i ett land med krig.

2008-12-23 @ 21:47:08
Postat av: sia

klart att man kan vara deprimerad men livet är inte hårt för det. alla är deprimerade plus att döden har ngt med livet att göra. jag har varit med om att folk dött och det är klart att man är ledsen men man måste kämpa och det är just det jag menar att folk är för bortskämda och tror att allt ska komma serverat på silverfat och att man själv inte ska göra ett piss för att få ngt. livet går ut på att kämpa.



du tycker att det är onödigt, men hjärtat det är min blogg och jag skriver vad jag tycker och tänker och om du väljer att läsa det som jag skriver är det inte mitt problem. jag tycker att du kan komma och klaga på mig när du står för vem du är, och jag klagar absolut inte på de som tycker att livet är hårt men folk borde tänka och sluta vara så fucking bortskämda, sen kan människorna välja om dom ska sitta på sina arslen och ruttna i sina tankar eller om dom ska ta tag i sitt liv och göra ngt bra.



tack och hej

2008-12-23 @ 21:54:03
URL: http://siabraa.blogg.se/
Postat av: Sanna

jag menade absolut inte att du itne fick uttrycka dig om det. det är som sagt din blogg. jag menade inte att vara otrevlig heller. absolut inte. inte riktigt min stil :) men jag menar: i vårt samhälle är vi bortskämda. alla är istortsett det, tyvärr. man önskar att folk kunde sluta med det. men det går inte precis.

2008-12-23 @ 22:48:13
Postat av: sia

jo jag vet att de flesta är bortskämda och det är det som gör mig så irriterad, och jag vet att det alltid kommer att finnas såna människor, och det är därför jag även skrev att folk måste börja tänkta till.



gillar inte när folk kommenterar anonymt, känns inte som man står för vad man säger då utan man måste gömma sig istället för att säga bara vem man är. därför jag säkert framstod som dryg när jag svarade.

2008-12-23 @ 23:04:48
URL: http://siabraa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0