kommunikation

sitter på lektion, kommunikation, och jag kan verkligen inte komma på vad jag ska hålla tal om? det står helt still i mitt huvud och har gjort det i 1 vecka nu. känns rätt skönt att vi slutar kl 1 idag (istället för kl 3) och imorgon börjar vi 9.35 istället för 8.20, och sen är det ju helg. veckorna går underbart fort, om två veckor är det jullov och efter det är det praktik i 6 veckor och vi avslutar praktiken med en veckas lov. helt otroligt, ingen skola på 10 veckor! då kommer det bara vara 2½ månad kvar ungefär till sommarlovet, och på sommaren finns det ingen klagan från mig. livet är som det ska och man njuter av varje dag och allt känns bättre.

måste berätta om den trevliga tjejen på stationen idag. jag sitter och väntar på tåget och får en hostattack, pga min förkylning, då tjejen bredvid mig drar fram en Strepsils och frågar om jag vill ha den? helt underbart, hon räddade min dag. inte nog med att jag knappt har hostat nu utan jag får en skön känsla i kroppen när folk är trevliga även mot okända människor. sen när man går på tåget vill folk inte ens sitta bredvid en knappt för att man hostar och de kanske råkar bli smittade. kan inte folk börja bry sig mer om andra?
we're all human, when will you learn?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0