en vecka tillbaka

nu har jag verkligen inte bloggat på hur länge som helst, för jag har varken orkat eller haft så mycket tid till det känner jag. så jag tänkte, eftersom att mathilda nu är i duschen och mariana har gått hem, så kan jag skriva så långt bak som.. en vecka.. om jag minns allt, vi får se hur mycket jag får med.

i helgen som varit var jag, min kära mor och min bror i Norge för att hälsa på alla släktingar och för att vara på mina sysslingars två konfirmationer. vi åt middag tillsammans med hela släkten både i lördags och söndags, och jag känner att min norska börjar komma tillbaka. (har aldrig pratat norska men börjar nu förstå igen när folk pratar norska).
det var jätte trevligt, och var självklart jätte tråkigt att lämna dom när vi åkte hem i måndags.

när jag kom hem från arlanda bytte jag om och gick sen för att träffa mariana, dajana, nathalie, mathilda och jerry. vi var ute i solskenet och sen bestämde vi oss för att grilla, så vi åkte till sollentuna och köpte engångsgrill, mat och annat smått och gått och åkte till våran favorit plats Aborreberget, Häggvik. vi satt där i några timmar och pratade och bara njööt av det fina vädret!

i tisdags var jag i skolan som vanligt och sedan åkte jag och mariana till Huvudsta, hem till mathildas nya lägenhet, som för den delen var jäätte mysig!!!
vi lagade mat, chillade, satt på hennes balkong som har den finaste utsikten över stockholm! sen började desperate houswives, och för i helvete vad jag längtar till nästa tisdag för jag MÅSTE veta vad som hände!!!! gaaawwrrhhh.. sen åkte vi hem,
och jag måste bara tillägga att fyfan vad många råttor det finns i kista!

igår.. hade jag nationella prov i matte, och det vill jag inte ens ta upp hur det gick.. fy.. sen hade jag flera timmars hål så satt ute i solen och njöööööööt! åkte sen in till stan och mötte my och klara, och hennes kompis alex, var med dom i bara nån halvtimme för sen var det dags för mig att åka till jobbet.
slutade kl 22, åkte hem, sov. och idag åkte jag till mathilda, marris var redan här, och vi har solat hela dagen och gjorde pastasallad och satt ute och käkade. det känns verkligen som att vi har sommarlov, ååh guud vad jag längtar! bara några veckor kvar.

nu har mathilda duschat klart och springer omkring halvnaken.
och jag kom ihåg vad jag har gjort sen en vecka tillbaka,
yeah mitt närminne har blivit bättre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0