en månad kvar till julafton..

..& jag är klar med alla julklappar! stort plus till mig

var i skolan idag, tog 7.37 tåget imorse, har nog aldrig hänt att jag tagit ett så tidigt tåg.. iaf inte under min tid i barn och fritid. hade nationella och räknade med förseningar men helt otroligt var tåget bara 2 minuter sent. gjorde provet sen åkte jag och kimp till stan för jag skulle hämta min lön. var och köpte fiina julklappar, till mamma och min bror. kan ej berätta vad det är då jag tror att de tjuvkikar på min blogg ibland(?) och unnade även mig själv lite fina grejer. jag har lyckats göra några goda gärningar idag,

jag mulade en kaxig carro.
jag bjöd en hungrig och fattig kimp på lunch i kungshallarna, den grekiska resturangen & å så gott det var.
jag köpte 3 ciggpaket till min bror som jag var "skyldig" honom, hade gått och nallat från hans limpa..
jag hann under timmen i kungshallarna bli med i Rädda Barnen (som jag har velat jag vet inte hur länge) och kommer nu att ge 100 kronor i månaden så länge jag lever till deras projekt att bygga skolor och utbilda barn i fattiga delar av världen, land som har varit med i krig och liknande - med andra ord hjälpa till att ge barnen en framtid.
jag köpte även Situation Sthlm som är en tidning av hemlösa som säljs av hemlösa. 50% av priset på tidningen går direkt till säljaren och jag gav även lite extra pengar till honom (växeln)

så tänk på det gott folk, ingen kan inte göra allt men alla kan göra något! ha en trevlig kväll för det ska jag ha tillsammans med desperate houswives.

& njut av låten med denna kvinna som har en otrolig röst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0