jävla stadsbor

och än en gång måste jag detta ur mig :
ni människor som på morgonen är skit stressade till jobbet, som blir irriterade när någon går för långsamt för att de inte håller tempot, hur FAN tror ni att vi känner då, som ska jobba efter skolan? när ni chillar med livet så mycket ni kan när ni går, TÄNK PÅ OSS SOM JOBBAR EXTRA! klockan 16.00 är det dags för oss, när ni är påväg hem för att sova. så skynda er hem lika mycket som ni skyndar er från hemmet på morgonen! TACK!!!

sen har vi den här då som hände i förrgår på jobbet :
en man hade beställt säkert 70 pastasallader så jag skulle hjälpa honom att bära ut dom till bilen. och ni som inte vet om det här så i hela storstockholm finns det cykelväg precis bredbid bilvägen. iaf, så jag har precis lagt in pastasalladerna i bilen och stängt dörren då jag hör ett "WOWOWOWOWOWOWOWOOOOOO"
jag vänder mig om och då 10 cm ifrån mig är en cykist, han väjer undan lite grann men kör över min fot, sen rakt in i en cykel som står "parkerad" vid en stolpe och FLYYGER 5 meter!! shiit vilken panik jag fick och jag var skit skraj fan, var skit läskigt mitt hjärta slog ända upp i halsen.

jag frågade om allt gick bra men han sa bara "its ok, it ok", han kunde inte svenska. efteråt hade jag fett dåligt samvete men som min chef sa som hade sett "händelsen" att om man kör hur fort som helst mitt i stan, utan att kunna stanna för hinder som alltid kan dyka upp så får man skylla sig själv, plus att han inte hade några bromsar.

...hoppas det gick bra du där ute


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0