music is my drug

reggaen börjar komma in i media mer och mer;
som bredbands reklamen har vi våran Barrington Levy - Here I come och låten till nya säsongen av "Weeds" på kanal 3 är Richie Spice - Marijuana.

härligt att mediamänniskorna börjar lära sig vad bra musik är istället för att spela skit som ändå ingen lyssnar på. jag menar man kan väl under de här 7 minuters (ja, jag har tagit tid) långa reklamerna få bli glad när det dyker upp en låt som man gillar och få sjunga med till.

samma känsla kände jag en morgon förra veckan. jag hade vaknat helt på fel sida, dålig start på dagen, försovit mig, hittade inga rena kläder att ta på mig med tanke på min då stora hög smutstvätt som skräpade på golvet, radion var på med the voice inställd, gillar den stationen mindre och mindre för var dag som går, men då som ett ljus i mitt liv, en vändpunkt av den här än så länge dåliga morgon spelas Bob Marley - No woman no cry. med ett leende på läpparna gick jag till mitt tåg som var 30 minuter för sent. men för en gångs skull blev jag inte sur på SL för Bob Marleys underbara låt spelades om och om igen i mitt huvud.

och som slutet av detta inlägg måste jag tillägga Morgan Heritages sanna mening:
reggae bring back love in the heart of the people

Kommentarer
Postat av: Amanda

ja :D göra de ite mer stilren liksom

2008-11-13 @ 01:29:04
URL: http://amandaskleader.blogg.se/
Postat av: Amanda

gjort :)

2008-11-13 @ 01:41:19
URL: http://amandaskleader.blogg.se/
Postat av: Marcus

Har du helt rätt i! Mer reggae i media.



Hörde kanal 5 lira ett tungt riddim i Roomservice för några avsnitt sen.



I den nya, klockrena komedin "Pinneaple Express" hör man både Bob Marley och Peter Tosh.



Så visst är det på gång.

2008-11-25 @ 22:47:26
URL: http://www.rebelmusic.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0