tragiskt as hell

"it's my freedom, can't take it from me. i know it, it won't change, but we need some understanding and i know we'll be alright".. but where is the understanding?

det här är inget deppinlägg eller något, är absolut inte deprimerad. kunde nästan inte mått bättre. men jag önskar att man bara kunde fly. som i ted gärdestads - egen måne. tänk, seriöst, att ha en helt egen måne att åka till. det skulle ju vara Grymt! ens egna sacred place, ens fristad. jag längtar som f*n tills efter studenten då jag ska plugga vidare. målet är att plugga i antingen malmö eller göteborg- fatta vad skönt, gå utanför dörren utan att en enda jävel vet vem man är. är så trött på sollentuna. trött på stockholm. trött på alla stockholms förorter. man lyckas ju alltid träffa på någon man känner Vart man än är! klagar absolut inte på mina kära vänner och bekanta, jag älskar att träffa på folk som man känner men det skulle vara så skönt att bara få vara för sig själv, en helt ny start, lära känna folk från grunden och att ingen vet något om en. jag vet nog Allt om varenda ung individ i sollentuna, alla vet säkert allt om mig också, vare sig det är sant eller inte, och jag är så trött på det. att folk pratar om en, att folk får reda på saker om mig innan jag ens hinner göra dom. aja det är väl så det är att bo i en förort där människor inte har bättre saker för sig än att snacka om andra.

fast borde inte bry mig om sånt egentligen med tanke på att jag ändå får reda på saftig fakta om folk även om jag inte bett om det. bryr mig inte heller ett piss om andra människor, om vem som haft sex med vem, vem som gjorde bort sig på fyllan och inte, vem som gör dittan och dattan. låt folk vara för ifred, köra sitt eget race, göra som dom själva vill. om någon gör bort sig förlorar dom själva på det och mår nog dåligt nog utan att folk snackar om det. samma sak med kändisar hit och dit i skvallertidningar: blabla har varit otrogen mot whats her fucking name, som att jag bryr mig? okej, det är synd om bruden som blev sviken, varför göra saken värre genom att skriva massa shit bara så att äckliga egoistiska journalister och paparazzi jävlar ska känna ytterliggare pengar på det? folk är bara för tragiska. har ni inte nog med problem själva att ni måste lägga er i andras? jag spyr på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0