uppsala reggae festival..

...bring back love in the heart of the people



Artist släpp #2
Greetings URF massive!

Trots ekonomiska svårigheter, besökartapp och rekorddåligt festivalväder 2008, så blir det en ny upplaga av Uppsala Reggae Festival till sommaren 2009 – den nionde i ordningen sedan starten 2001.

Uhuru Production, som drivit Uppsala Reggae Festival (URF) de senaste två åren, har försatts i konkurs, efter en ovanligt regnig festival 2008 som genererade ca 6000 färre besökare än sommaren 2007.

Trots motgångarna ser URF fram emot en ny och ännu bättre reggaefestival 2009. Biljettförsäljningen har pågått sedan december 2008, (alla förköpta biljetter gäller såklart som vanligt), och flera artister är redan bokade, utöver dem redan annonserade artister Alpha Blondy (Civ), Don Carlos (Jam), har det tillkommit nya artister såsom The Heptones (Jam), Busy Signal (Jam), Ziggi & The Renaissance Band (NL), Svenska Akademien (S), Kultiration (S), Nazarenes (S), Safari Sound(S), Komposti Sound (Fin) m fl.

URF drivs vidare av festivalarrangören Malayka Music. De ursprungliga eldsjälarna i festivalen, Yared Tekeste och Adiam Kubrom, kommer att ha en fortsatt viktig roll i URF.

 -Vi hade för små marginaler 2008. Utan Uppsala kommuns hjälp hade vi inte ens kunnat öppna festivalen efter den värsta nederbörden. I år står vi rustade även om det regnar hela festivalveckan. Vi har fördjupat samarbetet med kommunen och vi får extern professionell hjälp när det gäller marknadsföring och ekonomisk rådgivning,
säger Yared Tekeste som grundade URF 2001.

För mer information, kontakta:
Uppsala Reggae Festival, 018-843 44 17, [email protected]

Bless/ URF Crew 2009-03-13 av Yared



JAG LÄNGTAR!!!

Bara 112 dagar till URF 2009, 6-8 Aug

Kommentarer
Postat av: ems

Psykolog kräver Matte B, men inte socionom =)

isåfall måste hon ljuga för dig :o för jag var med när hon och jag kikade på vad som krävdes och det var

Samhällskunskap A

och Historia A.

Och Samhäll har vi nästa år =) jag sa ju det till dig :p

2009-04-17 @ 07:16:28
URL: http://semlur.blogg.se/
Postat av: A N G E L I C A

JAG SVÄR DET ÄR SÅ!!!! FAN VAD JAG ÄR SUR, JAG LÅG OCH PLUGGADE TILL DET HÄR JÄVLA PROVET HUR LÄVLA LÄNGE SOM HELS, SEN SÅ FÖRSOVER JAG FUCKING MIG :( this sucks...

2009-04-17 @ 11:43:37
URL: http://abreton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0