Boom goes the dynamite

Mitt liv ser verkligen inte ut som det gjorde för bara en månad sen..
Då jobbade jag 75% på en fritidsgård, bodde hemma med mamma i en en tvåa, levde mitt liv på ett speciellt sätt.
Idag jobbar jag heltid som telefonförsäljare, bor i en helt egen tvåa i Helenelund, lever mitt liv på ett mycket mer speciellt och kärleksfullt sätt än då.

Jag har bott i min lägenhet i 11 dagar men jag har aldrig någonsin känt mig så hemma någonstans som jag gör just här. Jag Älskar mitt hem. Har precis tänt en rökelse och sitter med bra musik i mina nya (tunga) högtalare och bara njuter. Fredag ikväll men valde att stanna hemma och bara mysa då jag knappt fått vara ensam i min lägenhet sen jag flyttade hit samt haft sovsällskap i princip varje natt. Så det är skönt att ha lite tid för sig själv.

Egentligen vill jag bara ta en propavan och lägga mig och sova tills imorgon då det blir festernas fest hos mig. Tanken från början var att ha inflyttningsfest men efter mycket om och men bestämde jag mig för att bara ha chillfest. Så jag gick ut med att jag skulle ha det och då alla mina vänner är gemensamma vänner och på något sett kopplade till varandra är det svårt att inte gå miste om någon. Så om alla de som nu har sagt att de ska komma så kommer vi bli 28 pers i min tvåa på 48kvadrat.  Frågan är ju då om det stämmer med att finns det hjärterum så finns det stjärterum, för många goda hjärtan kommer vara på plats imorgon men tror ändå att vi kommer trängas som makrillar i en makrillsburk.

Så morgondagen för mig blir rätt hektisk, kommer bli tvungen att ta mig till Kista innan klockan tre för att hinna glida förbi systemet. Och då jag vet hur vi festar när vi väl festar så kommer den hålla på till i alla fall 8 på morgonen.. så bärhjälp någon? Ska också köpa mig en vinterjacka jag la märke till idag.

Känner att saker och ting flyter på som det ska just nu och för första gången på flera år har jag lyckats undvika att känna mig deprimerad när vintermörkret och snön är på plats. Nu tycker jag bara att det är mysigt, för har mysiga människor att vara med och mitt varma hem att komma till.

Det är dagar som dom här som man känner sig extra tacksam att man har det så bra som man faktiskt har det. Jag har en varm säng, mat i kylen, en dusch att tvätta mig i och tak över huvudet. En extra tanke går ut till alla människor världen över som just nu känner rädsla, otrygghet, kyla och frågar sig själva om livet är värt att leva.
Ska faktiskt gå och tända ett ljus precis efter det här som jag tillägnar alla människor och godhjärtade själar som har haft otur i livet.
Vi tänker på er.




Det är faktikst skönt att skriva av sig ibland på ändå relativt värdelösa saker som det jag har skrivit om nu. Men som sagt, min blogg - mina ord.

Hoppas att ni som fortfarande klickar in er på min sida får en tung helg med mycket kärlek och glädje.

Fredens.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0